Fotofakta:



Vibegaard

Projekt: Konceptudvikling

Foodmind har været med til at udvikle et helt nyt brand for Vibegaard, hvor nye fødevarekoncepter har været det bærende i en saft og bærsirups-serie.
Foodmind har været styrende på idéudvikling, produktudvikling, produktionsmodning samt deltaget i de strategiske retninger på visuel identitet, emballage, samt afdækning af nye markedesmuligheder.
Vibegaard har vundet guldmedalje i kategorien safter/sirupper ved Danish International Food Contest. Vibegaard startede allerede i 2011 en udviklingsrejse, der nu har ført til den største danske anerkendelse man kan få.

Foodmind har været en stor hjælp i tilblivelsen af vores nye produkter på Vibegaard.
Foodmind har været med til at skabe en helt ny tilgang til vores råvareprodukter og har været det bærende element i udviklingen af vores nye delikatesse-koncept, hvor de har kunne se helt nye markedsmuligheder.
Jacob har varetaget produktudvikling, udvælgelse produktionsfaciliteter og produktionsmodning. Foodmind har ligeledes været en stor strategisk hjælp i valget af emballagedesign og salgs og distributionskanaler.
Det kan til en start virke utrolig krævende, men hele processen har været en utrolig lærerig proces ,og det har været det hele værd, når man ser på resultatet, der er kommet ud af det.
De produkter, der er skabt i samarbejdet med Foodmind, skiller sig væsentlig ud fra konkurrenternes, dette gælder både i smag og kvalitet. Dette udmærker sig ved at produkterne er blevet belønnet med flere priser.
og bl.a. blevet kåret til Danmarks bedste produkter i sine kategorier.
Jeg kan kun give Foodmind og Jacob Klitgaard mine bedste anbefalinger til virksomheder som ønsker at udvikle deres produktsortiment på en helt ny og innovativ måde.

 

Anders Sørensen, Vibegaard